Ruszyły remonty linii kolejowej Wrocław - Międzylesie
Prace remontowe na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie prowadzone są na kilku odcinkach. Modernizowane jest m.in. torowisko między Strzelinem a Międzylesiem, co w efekcie pozwoli rozwijać pociągom na wybranych odcinkach prędkość do 120 km/h. „Przewidziane są roboty na 17 wiaduktach w Białym Kościele, Ziębicach, Raczycach, Kłodzku i Długopolu Górnym. Prace obejmą też 5 mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu- Zdroju” – przekazała w środę PAP Marta Pabiańska z biura prasowego PKP PLK.
Modernizowany jest też jeden z dwóch torów pomiędzy Smardzowem Wrocławskim a Strzelinem. Na tym odcinku remontu doczekają się też mosty w Żórawinie, Jeleninie i Szczawinie oraz wiadukt w Ludowie Śląskim. Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest zaś wiadukt nad ul. Kolejową.
W ramach remontu wymieniane są też urządzenia sterowania ruchem, a na skrzyżowaniach z drogami remontowana jest nawierzchnia. Łącznie prace remontowe obejmą 64 skrzyżowania kolejowo-drogowe.
Na trasie Wrocław - Międzylesie kursuje ponad 45 pociągów pasażerskich na dobę. Linia jest wykorzystywana także do przewozu ładunków. W efekcie prowadzonych remontów przejazd pociągów na tym odcinku skróci się o 15 minut. Zwiększona zostanie tez przepustowość tej linii.
Inwestycja realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy; jej całkowity koszt to ponad 117 mln zł.(PAP)
autor: Piotr Doczekalski
pdo/ malk/